4 Şubat 2015 Çarşamba

Neden Boşanıyoruz?

Boşanmalar artık neredeyse evlilik kadar çok telaffuz edilir oldu, kanıksadık normal hale geldi.
Çok üzücü, çok yıkıcı ve çok acı ama ne yazık ki gerçek ve her geçen gün artıyor.

Boşanma İslam dininde helal ama Allahın en sevmediği bir helal diye biliyorum, yanlışım varsa düzeltin...Buradan ahkam kesmek istemiyorum, herkes yaşadığını bilir çektiğini bilir boşanmak için çok fazla geçerli sebebi olan eşler var, şiddet, alkol, kumar, aldatma gibi sebepler bunlardan en önemlileri bunları kapsam dışı tutuyorum.

Benim asıl dikkatimi çeken geçimsizlik nedeniyle boşananların sayısı. Boşanma istatistiklerini hiç incelediniz mi bilmiyorum. Türkiye İstatistik Kurumunun web sitesinden pek çok istatistik gibi boşanma istatistiklerini de görebilirsiniz. Yaşa göre, coğrafi birime göre, evlilik yılına göre velhasılkelam pek çok değişkene göre boşanma sayıları verilmiş, ben de bu tablodaki verileri oradan aldım ve görsel açıdan biraz sadeleştirdim, ama rakamlar aynen böyle..

işte 2001-2013 yılları arasında nedenlerine göre boşanma sayıları


"Geçimsizlik" nedeni hep ön plandaymış, yıllara göre boşanma sayısı arttıkça doğal olarak bu nedene bağlı boşanmalarda artmış hatta geçmiş çünkü 2001'den 2013'e boşanma sayısı % 36 artmasına rağmen, bu nedenle boşanma sayısı % 40 artmış. Bunlar gerçekten çok çarpıcı sonuçlar.

Bu konuya devam edeceğiz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder